Szkolenia
Szkoła Paralotniowa "PARAPASJA" posiada Zaświadczenie o wpisie do Rejestru Podmiotów Szkolących nr 03RPS-01/2012 Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w zakresie szkolenia do Świadectwa Kwalifikacji Pilota Paralotni PGP, do uprawnień dodatkowych wpisywanych do tego świadectwa oraz uprawnień dodatkowych wpisywanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej pilota.
Rodzaje prowadzonych szkoleń:
Co nas wyróżnia spośród innych szkół?
- Zapewniamy szkolenia na nowym lub mało używanym, bezpiecznym sprzęcie, predefiniowanym do szkoleń.
- Szkolenia odbywają się przez bardzo doświadczonego instruktora, uprawiającego ten sport od 1991 roku, mającego ogromny nalot na paralotniach i uczestnika wielu międzynarodowych zawodów paralotniowych.
- Instruktor posiada umiejętność przekazywania wiedzy.
- Instruktor jako jeden z nielicznych w Polsce posiada uprawnienia instruktora sportu paralotniowego AWF w Krakowie, a także uprawnienia trenerskie Aeroklubu Polskiego.
- Wykłady przeprawdzamy nowoczesną metodą multimedialną. Posiadamy własne animacje i filmy. Szkolenia staramy się prowadzić bezstresowo, zwracając uwagę na indywidualne błędy uczestników. Zapewniamy przyjazną atmosferę.
- Z każdym uczestnikiem posiadamy łączność radiową.
Co jest potrzebne, aby rozpocząć kurs:
- ukończone 18 lat lub
- 15 lat oraz pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych poświadczoną notarialnie
- wykształcenie minimum podstawowe (kopia świadectwa)
- dobry stan zdrowia potwierdzony własnoręcznie podpisanym oświadczeniem, lub posiadanie prawa jazdy dowolnej kategorii
- dokument tożsamości
- obuwie usztywniające kostkę
- notes i długopis
do góry
Szkolenie naziemne
Szkolenie naziemne - każdy przyszły pilot od tego zaczyna! Zakres szkolenia:
- rozkładanie i składanie paralotni
- stawianie paralotni do startu
- kontrola paralotni i korygowanie ustawień
- start paralotni - część naziemna
- "gaszenie" paralotni
- kontrola przedstartowa
do góry
Szkolenie paralotniowe - loty swobodne
Szkolenie do lotów swobodnych obejmuje wykłady teoretyczne, trening naziemny i wykonanie minimum 30 lotów. Celem szkolenia jest przede wszystkim nauka startów klasycznych oraz startu odwróconego (tzw. "alpejka"), podstawowych manewrów w locie i lądowań oraz umiejętności samodzielnego przygotowania i kontroli sprzętu przed lotem. Pilot podczas szkolenia wykonuje wszystkie elementy związane z zakrętami i krążeniem, nabywa umiejętność precyzyjnego lądowania w wyznaczonym kwadracie o wymiarach 60 x 60 metrów oraz uczy się metody szybkiego wytracania wysokości (np. klapy, B-stall).
Szkolenie zakończone jest wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i skierowaniem na egzamin LKE. Sesje egzaminacyjne LKE odbywają się w szkołach paralotniowych, uprawnionych do tego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Sesje egzaminacyjne LKE są również organizowane w naszym ośrodku. Po zaliczeniu egzaminu pilot otrzymuje Świadectwo Kwalifikacji PGP uprawniające do wykonywania samodzielnych lotów.
do góry
Szkolenie - loty w termice
To właśnie na tym etapie zaczyna się prawdziwe latanie. To wtedy właśnie pilot nabywa umiejętność nabierania wysokości w tzw. "kominach termicznych", dzięki czemu może utrzymać się w powietrzu nawet kilka godzin.
Szkolenie obejmuje wykonywanie lotów z wykorzystaniem prądów zboczowych i termicznych oraz umiejętność reagowania na niebezpieczne zdarzenia, mogące wystąpić podczas turbulencji w lotach termicznych. Pilot po zakończeniu tego etapu umie wylądować w celu o wymiarach 30 na 30 metrów, przygotować i skontrolować sprzęt przed startem do lotu termicznego (vario, gps), umie ocenić warunki meteorologiczne i terenowe, przygotować się do lotu pod względem meteorologicznym, nawigacyjnym i operacyjnym. Szkolenie praktyczne odbywa się zazwyczaj w Alpach (Włochy, Słowenia).
do góry
PPG / PPGG
Celem szkolenia jest nauczenie pilota wykonywania startów na paralotni z napędem tzw. PPG lub PPGG (zespół: silnik - śmigło) / motoparalotni. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, sytuacjami niebezpiecznymi oraz lotami nawigacyjnymi. Winien opanować obsługę sprzętu do lotu, łącznie z oceną jej zdatności oraz listę czynności przedstartowych.
Zajęcia prowadzone są na sprzęcie uczestnika kursu. Warunkiem uczestnictwa jest ukończenie minimum pierwszego etapu szkolenia paralotniowego.
do góry
Szkolenie do lotów z pasażerem TANDEM
Celem szkolenia jest zapoznanie ze specyfiką lotów z pasażerem.
Po jego zakończeniu szkolony winien opanować wszystkie elementy związane ze startem i lądowaniem z pasażerem. Do rozpoczęcia szkolenia wymagane jest posiadanie Świadectwa Kwalifikacji oraz minimum 50 godzin nalotu na paralotniach.
do góry
Loty holowane za wyciągarką H
Celem szkolenia do lotów holowanych jest zapoznanie szkolonych pilotów z techniką bezpiecznego wykonywania startu za holem. Po jego zakończeniu pilot powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem na holu, utrzymaniem właściwego kierunku lotu, wyczepieniem oraz zapoznać się z procedurami bezpieczeństwa.
Szkolenie obejmuje wykład teoretyczny i 10 lotów za holem.
do góry
Cennik
Rodzaj szkolenia |
sprzęt szkoły |
sprzęt własny |
LOTY SWOBODNE |
Szkolenie naziemne |
od tego szkolenia każdy musi zacząć aby przejść do szkolenia lotnego |
700 zł |
|
Szkolenie paralotniowe - loty swobodne* |
całościowe szkolenie od podstaw do uzyskania Świadectwa Kwalifikacji PGP z uprawnieniem PP (loty swobodne - zawiera naukę startów zarówno w terenie w górzystym, jak i za wyciągarką - uprawnienie H) |
4000 zł |
|
Szkolenie - loty w termice |
szkolenie doskonalące do uzyskania licencji międzynarodowej IPPI4 - loty termiczne i żaglowe z podstawowymi elementami taktyki przelotowej (cena nie zawiera kosztów wyjazdu) |
|
2750 zł |
Wyjazd w Alpy |
loty termiczne w Alpach. |
200-250 Euro |
Szkolenie przelotowe |
szkolenie przygotowuje do uzyskania licencji międzynarodowej IPPI5 - lotów przelotowych (xcountry) po trasie z oceną warunków meteo, momentu startu, zgłoszeniem przelotu do odpowiedznich służb, taktyką przelotową, umieszczeniem tracka z przelotu na serwisie internetowym np. XContest |
|
3000 zł |
LOTY Z NAPĘDEM |
PPG |
szkolenie na uprawnienie dodatkowe PPG
- dla osób które mają już Świadectwo Kwalifikacji PGP z uprawnieniem PP (loty swobodne) i chcą jeszcze zrobić uprawnienie do startów z napędem (motorkiem) |
|
3000 zł |
PPG od podstaw |
całościowe szkolenie od podstaw do uzyskania Świadectwa Kwalifikacji PGP z uprawnieniem PPG - dla osób, które chcą latać tylko z motorkiem |
|
5000 zł |
PPGG |
szkolenie na uprawnienie dodatkowe PPGG (trajka)
- dla osób które mają już Świadectwo Kwalifikacji PGP z dowolnym uprawnieniem |
|
3000 zł |
INNE SZKOLENIA |
H |
wykonywanie startów za holem |
|
800 zł |
KS |
kierownik startów |
|
500 zł |
W |
wyciągarkowy - obsługa urządzeń holujących |
|
1500 zł |
TANDEM |
szkolenie do lotów z pasażerem |
|
2500 zł |
Inne szkolenia |
szkolenie uzupełniające lub doskonalące - indywidualne |
|
250 zł/1 godz. |
INNE USŁUGI |
Przekładanie spadochronu zapasowego |
czasza okrągła |
200 zł |
czasza inna niż okrągła |
300 zł |
tandem |
250 zł |
przegląd techniczny spadochronu (w tym badanie betsometrem i usuwanie ładunków elektrostatycznych) |
+200 zł |
Uwaga! Zapewne nie bez znaczenia dla zainteresowanych będzie informacja, że spadochrony są przekładane przez skoczka spadochronowego z doświadczeniem - ponad 1500 wykonanych skoków ze spadochronem |
|
Wypożyczenie sprzętu |
wypożyczenie sprzetu na 1 lot |
100 zł |
wypożyczenie sprzetu na 1 wyjazd np. w Alpy |
800 - 1000 zł |
Hole |
hol za wyciągarką |
40 zł |
Szkolenia indywidualne - do ceny podstawowej należy doliczyć 75%
* koszt holu na szkoleniach doskonalących - 20,00 zł/hol
Ostania aktualizacja - 01.03.2024
do góry